Tuesday, May 13

Dalam Hitam Ada Putih

Ya Allah...
Jadikanlah aku miskin,
Miskin dosa dan perkara syubhah...

Jadikan aku orang yang hasad,
Hasad pada ilmu dan kekayaan orang yang soleh,
Yang menjadikan aku penuntut ilmu dan orang yang berusaha gigih...

Jadikanlah aku orang yang sentiasa lapar dan haus,
Laparkan pahala dan hauskan perkara-perkara sunat...

Ya Allah aku memohon padaMu,
Kerana kelemahanku dan ketidakupayaanku...

Jadikan aku orang yang jauh,
Jauh dari godaan dunia, nafsu dan syaitan...

Jadikan aku orang yang rendah,
Yang rendah diri di hadapan orang yang miskin,
Yang rendah hati di hadapan anak-anak yatim...

Ya Allah Tuhan yang Maha Suci dari segala yang orang jahil sifatkan,
Jadikan aku orang yang tenggelam,
Tenggelam dalam kekhusyukan solat,
Dan tenggelam dalam keasyikan sembahyang malam...

Ya Allah aku memohon,
Kerana kelemahanku dan ketidakupayaanku....

No comments: